Objavljeno: 27. 12. 2023 - 9:00
Skupština udruge OSIT

20.12.2023. Redovna Skupština Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Bjelovar!

Danas baš poseban dan. Ne zato što je Skupština, na njih smo navikli i sve odradimo na vrijeme, već zato što smo za ovaj put pripremili kompletan umjetnički program. Mjesecima smo se vrijedno pripremali uz profesoricu glazbene kulture Marijanu Vrhovec i baš smo zadovolji izvedenim.

Ali da se vratimo Skupštini, koja je protekla u najboljem redu i sa velikim odazivom članova, tako da su sve odluke donesene u skladu sa zakonom i statutom. Usvojeni su izvještaji o radu Udruge i Kluba za 2023. godinu, usvojena su izvješća o radu Izvršnog i Nadzornog odbora, te uvidom u financijsko poslovanje i trenutno stanje nisu pronađene baš nikakve nepravilnosti. Nakon usvajanja izvještaja za 2023. prešli smo na usvajanje planova za 2024. godinu, koje su članovi Skupštine također jednoglasno usvojili. Usvojen je plan rada udruge i kluba te financijski plan. Skupštini smo prezentirali i video klipove iz kampanje "Ne tražimo sažaljenje, tražimo priliku" i baš smo se svi raznježili vidjevši ekipu na velikom ekranu. Nakon svega, organizirali smo mali domjenak i druženje uz slano-slatku ponudu, razne sokove te bezbroj vrsta kolača...Prije odlaska kućama, imali smo i pravog Djeda Mraza, našeg Emanuela Štajcera, koji je svima podijelio božićne poklone.

- IZVJEŠTAJ O RADU UDRUGE I KLUBA "BILOGORA" U 2023. godini.

            Udruga OSIT Bjelovar i Klub Bilogora ušli su u ovu 2023. godinu sa zadnjom fazom provođenja tekućih projekata, prvenstveno trogodišnjeg ali sa početkom nekoliko novih projekata. Od tekućih Udruga je nastavila sa provođenjem druge polovice treće godine Trogodišnjeg ciklusa do 30.05.2023. i već smo pripremali novi projekt za ciklus od 01.06. Nastavili smo sa pružanjem socijalne usluge poludnevni boravak za 10 korisnika u mreži za koji smo konačno dobili i povećanje cijene glavarine a započeli smo i sa drugom godinom projekta Nacionalne zaklade „Znanjem u bolje sutra“

Aktivnosti smo započeli sa raznim radno-terapijskim aktivnostima, proslavama rođendana, imendana, radionicama socijalizacije, kreativnim radionicama, radionicama praktičnih vještina, radionice reciklaže, stolarskim radionicama, održavanjem higijene, kulinarskim i sportskim radionicama i mnogim drugima.

Siječanj; godinu smo započeli sa proslavama rođendana, Zdravka i Ivančica, te nastavili sa kulinarskim radionicama, svaki dan netko od korisnika je kuhao ručak. Vrijeme je dozvolilo da smo šetali do grada i bili na kavi i sa gradonačelnikom. Gradska knjižnica nas je uključila u projekt „Biblio-vrtuljak“ koji je trajao cijelu godinu, a predsjednica Bohaček i tajnik Blaha sa Sanjom Bohaček i Ivicom Manjkasom su sudjelovali na edukaciji Hrvatskog saveza udruga osoba s IT u Tuheljskim Toplicama.

Veljača; U prostorijama Gradskog društva Crvenog križa Bjelovar organizirali smo javnu promociju filma prikaza pokazne vježbe spašavanja u kriznim situacijama koji smo snimili sa HGSS-om i Argonautima. Aktivno smo radili na kreativnim radionicama sa temom Valentinova i poklona. Na žalost preminuo je naš dugogodišnji član Franjo Dizdarević te smo išli na sahranu. Tradicionalno nas je posjetila Nada Smiljanec i članice udruge žena Srce Bilogore te darivale za Valentinovo. Sudjelovali smo u maskenbalu u organizaciji grada Bjelovara, u povorci i svečanosti u centru grada. Jozo Pačarić, dugogodišnji član i njegova obitelj odlučili su zbog Jozinih godina uključiti ga u aktivnosti Doma za odrasle osobe na Vojnoviću, pa su organizirali zajedničku feštu.

Ožujak; Udruga je bila partner na projektu IDEAL, Udruge osoba s IT iz Istre i udruge iz Slovenije, te su radni terapeuti i tajnik išli na edukaciju i završnu konferenciju u Sloveniju o trošku slovenske udruge. Svakodnevno kreativne radionice na temu Dana žena i prigodnih poklona, a također i radionice sa temom Uskrsa. Uspjeli smo zaposliti Ilijanu Mišić, našu članicu preko javnih radova. Marko Šepak i tajnik Blaha dobili su poziv bjelovarsko-križevačke biskupije te su kao predstavnici sudjelovali na „Nacionalnim studijskim danima za djelatnike u obiteljskom pastoralu i pastoralu osoba s invaliditetom“ u Topuskom gdje su sudjelovali u radnoj skupini na temu Crkva i osoba s invaliditetom. Udruga je obilježila međunarodni Dan osoba s Down sindromom na gradskom paviljonu, a opet nas je posjetila Nada Smiljanec i žene iz udruge Srce Bilogore te darivale korisnike čokoladnim žečevima povodom Uskrsa. Išli smo nekoliko puta na gradsku tržnicu na prodaju naših radova koja je odlično prošla a grad Bjelovar nam je dao zadatak da obijamo veliku pisanicu za gradski park.

Travanj; U travnju smo prigodnim radionicama i plakatom obilježili Dan svjesnosti o autizmu. U srednjoj Komercijalnoj i birotehničkoj školi smo održali dva predavanja naziva Drugo lice Ivice, s namjerom senzibilizacije učenika te upoznavanje sa radom udruge i što sve osobe s IT mogu. Vrlo aktivno i na svim poljima smo pripremali velike 12. Sportske igre udruga osoba s IT iz cijele države. Morali smo pronaći i organizirati smještaj za udruge koje su dolazile ranije ( hotel Picok te nekoliko apartmana u gradu Bjelovaru), dizajnirati i naručiti medalje, zahvalnice, majice za udrugu i savez, dogovoriti sa gradom lokaciju, otvorenu i dvoranu, sa Kudumijom šator i catering, sa predstavnicima medija izvještavanje, večeru dan ranije za udruge koje dolaze ranije, sa gradonačelnikom Hrebakom dolazak i sudjelovanje u otvorenju, sa svećenikom Žinićem posvetu svih, sa Ministarstvom dolazak predstavnika, tamburaše, tortu, dežurnu hitnu pomoć, pečenje kolača, donaciju pekarskih proizvoda i sokova i vode, izrada pehara, prijava skupa policiji, osiguranje parkinga ….Jako jako puno posla. Na sportske susrete došlo je preko 25 udruga iz cijele RH te preko 230 sudionika. Svi su rekli da su ovo najbolje sportske igre ikada što nam je velika čast i zadovoljstvo. Dva dan prije susreta posjetili su nas na dva dana prijatelji iz Udruge osoba s IT Svitac iz Knjaževca iz Srbije. Počastili ih ručkom i večerom, organizirali za njih spavanje u hotelu te obilazak grada i prijem kod zamjenika gradonačelnika Brajdića. Dogovorili neke nove suradnje. Na žalost saznali smo da je iznenada preminula naša članica Zrinka Mohor te smo išli na sahranu u Karlovac. Srednja Tehnička škola Bjelovar i ravnatelj Dario Malogorski su nas pozvali na Dane otvorenih vrata, gdje su nam proveli kroz sve aktivnosti škole te počastili, a srednja Obrtnička škola nas je pozvala na Dane otvorene nastave gdje smo i njima održali predavanje Drugo lice Ivice.

Svibanj; Obilježili smo 1.Maj, međunarodni praznik rada tako da smo u ljetnoj učionici na otvorenom skuhali grah u kotliću a obilježili smo i 16.05. Nacionalni dan osoba s IT sa plesom i pizzom u udruzi. Grad Bjelovar nam je odobrio dva projekta vrijednosti oko 13.000 eura, toliko nikada nismo dobili. Udruga je sudjelovala na Lovrakovim danima kulture u Velikom Grđevcu, izlagali radove, gledali program, ručak, kolači, odlična zabava. Započeli smo sa radovima u povrtnjaku, a predstavili smo i on line-priručnik u kojem smo mapirali potrebe ranjivih skupina u kriznim situacijama kao dio ESF projekta. Krajem mjeseca zaposlenici su išli na studijsko putovanje udrugama na području Slavonije, te smo posjetili udruge osoba s IT u Slatini, Orahovici, Osijeku, Đakovu, Vukovaru i Vinkovcima. Razmjena iskustava, nova znanja, nove suradnje, a to je dio projektne aktivnosti i financirana je sredstvima nacionalne zaklade.

Lipanj; Početkom lipnja išli smo na sportsko druženje u Čakovec kod naših prijatelja iz Udruge međimurske županije. Imali smo problema sa stolicama jer su nam se potrgale, te smo pokrenuli akciju sakupljanja sredstva i doniranje stolica, dio smo dobili u stolicama a dio i novaca te smo kupili nove u JISK-u. Dobili smo odlične vijesti da nam se odobrava novi ciklus trogodišnjeg programa ministarstva u iznosu od 25000 eura, te smo uspjeli zadržati Ivanu S. Anđal u našem timu a i zaposliti našu Ivančicu Furlan na mjestu kuharice i sve drugo što treba. Radovi u povrtnjaku te razne radionice.

Srpanj; Počeli godišnji odmori zaposlenika, nije bilo prekida rada i udruga je radila cijelo vrijeme ljeta. Započeli smo suradnju i projekt hipoterapije, terapije konjima, sa kasačkim klubom Bjelovar. Aktivnosti oko održavanja farme konja te briga i aktivnosti sa konjima. Izuzetno dobro prihvaćeno i pozitivno djelovanje. Dio ekipe je išao na sportsko takmičenje i druženje na bazene u Lipik u organizaciji Inkluzije iz Lipika i Pakraca.

Kolovoz; Također sezona godišnjih zaposlenika, ali sve se radilo bez prekida. Radionice smo provodili na otvorenom u ljetnoj učionici, kulinarske, glazbene, u povrtnjaku, kreativne sa ljetnim motivima. Održali nekoliko sastanaka sa gradom Bjelovarom, predstavnicima Doma za psihički bolesne odrasle osobe Bjelovar i Ministarstvom oko prostora u Frajtićevoj. U tadašnjoj fazi Dom se odrekao svega, Ministarstvo, država je dodijelila prostor gradu Bjelovaru za naše potrebe uz uvjet da grad preuzme obnovu. 10.08.2023. dobili smo idejno rješenje objekta, novog Centra izvaninstitucionalnih usluga. Dio korisnika je išao na more u odmaralište grada u Novi Vinodolski.

Rujan; Započeli smo adaptaciju prostora udruge o svom trošku. Promijenili smo stara dotrajala ulazna vrata udruge za nova plastična, koja smo platili pola iznosa od 1400 eura a drugu polovicu je donirao izvođač radova. Otukli smo staru i oronulu žbuku oko ulaza udruge, ožbukali špalete, kupili nešto od materijala te se pripremamo za veće radove. Dobili smo informaciju da će Caritas tražiti grad Bjelovar i županiju donaciju stolarije za cijeli prostor te da postoji velika šansa da to i bude, tako da nismo krenuli sa unutarnjim uređenjem, dok ne vidimo kada će se mijenjati stolarija da ne radimo sve ispočetka. Obitelj Palošika nas je pozvala na druženje i proslavu rođendana našeg Tončeka, koji zbog zdravstvenih razloga više ne dolazi u udrugu, počastili nas janjetinom i gulašem, kolačima, pjesma i ples. 30. rujna u suradnji sa udrugom žena Srce Bilogore, organizirali smo zajedničko druženje, pravu feštu u našem dvorištu za članove udruge, roditelje i članove udruge žena srce Bilogore. Pekli smo roštilj, kuhali gulaš, razne salate, priloge, sokove, kave, kolače, štrudle….harmonikaš, ma bila je odlična zabava i druženje.

Listopad; Nova zajednička suradnja sa ekonomskom i birotehničkom školom u Bjelovaru te zajedničke radionice na temu ekologije. Učenici su bili kod nas a i mi kod njih u školi. Odobren nam je projekt Ureda vlade RH i Udruge agencija za odnose s javnošću te smo započeli sa izradom kratkih video spotova u kojima ćemo prikazati što sve osobe s IT mogu raditi. Kao jedni od rijetkih bili smo pozvani na veliko finale internacionalnog gastro natjecanja za osobe s invaliditetom Amorova žlica, te smo u Zagrebu izložili naše radove i prezentirali rad udruge predstavnicima raznih zemalja, Rumunjske, Bugarske, Ukrajine, Slovačke, Portugala….Nastavili smo suradnju sa Visokim učilištem u Bjelovaru, studij sestrinstva, te su nas posjetili studenti kojima smo održali prezentaciju rada udruge i naših aktivnosti. Udruga Neven iz Đakova je slavila svoj veliki jubilej 50 godina rada, te su zaposlenici išli na proslavu ali i na edukaciju kao dio cjeloživotnog usavršavanja. Grad Bjelovar nam je dao zadatak da izradimo 20 sobova od breze za ukrašavanje grada Bjelovara za Advent, započeli sa radovima a krajem mjeseca obišli gradsko groblje i zapalili svijeće za naše preminule članove.

Studeni; Svakodnevne kreativne radionice i pripreme za Advent i Božić. Komunalac Bjelovar nam je osigurao svake subote u prosincu, štand na tržnici i prigodnu prodaju te uključivanje u program Advent na tržnici, a za potrebe sakupljanja donacija za novi kombi. Posjetili su nas edukatori i profesorica te korisnici iz Centra za Autizam iz Zagreba, prate naš rad, sviđa im se kako radimo, te su odlučili doći i posjetiti svog učenika Samuela Štajcera. Održali smo prvi okrugli stol projekta „Ne tražimo sažaljenje, tražimo priliku“ sa predstavnicima županije, Centra za socijalnu skrb, Crvenog križa, Kasačkog kluba….Konačno smo išli na zajednički izlet roditelja, zaposlenika i članova udruge u dvorac Veliki tabor i na kupanje u Tuheljske Toplice uz osiguran ručak. Bilo je odlično i lijepo. Produžen nam je ugovor sa nacionalnom zakladom i u 2024. godini i iznos od 24.880 eura. Tajnik je sudjelovao na 28 Simpoziju osoba s invaliditetom sa međunarodnim sudjelovanjem u Zagrebu.

Prosinac;  Započeli smo sa obilježavanjem Svetog Nikole, tradicionalno nas je posjetila Nada Smiljanec sa Svetim Nikolom i Krampusom, te darivala članove adventskim kalendarima. Prvu subotu bilo je otvorenje Adventa u Bjelovaru a na tržnici smo izlagali naše radove, svečanost je otvorio Mario Petreković koji je vodio program i sve na tržnici upoznao sa našim radom, snimala nas je i nacionalna televizija HRT te je prilog bio u informativnim emisijama cijeli dan. 03.12. Međunarodni dan osoba s invaliditetom obilježili smo javnom promocijom i prikazivanjem kratkih video klipova sa našim korisnicima na društvenim mrežama i Internet stranici. Zatražili smo i dobili donacije od Koestlina i Dukata, te tjestenine. Čast nam je bila sudjelovati u Spikaonici u organizaciji Gradske knjižnice Bjelovar, gdje smo učenicima osnovnih škola prezentirali naš rad i osobe s IT s ciljem integracije i senzibilizacije.  Tajnik Blaha i predsjednica Bohaček sudjelovali su na dvodnevnoj konferenciji u organizaciji Hrvatskog saveza udruga osoba s IT u Termama Jezerčica na temu „Primjeri suvremenih socijalnih usluga u praksi“. Tradicionalno smo išli na druženje u Hrvatski zavod za socijalni rad u Bjelovaru gdje smo dobili poklone za sve članove. Održan je još jedna sastanak sa gradom Bjelovarom, ravnateljicom doma sa Vojnovića i Ministarstvom oko prostora u Frajtićevoj. Sada nova ravnateljica treba i želi cijeli prostor nazad, time narušava cijeli projekt te sav posao do sada, na što gradonačelnik Hrebak poludi i konstruktivno prijeti svima oko miniranja projekta te obećava da će poduzeti korake da se to ubrza i riješi sa ministrom. Kasno popodne javlja mi da se čuo sa ministrom i da su iz Doma spremni na kompromis i dogovor, te je to sada i u fazi, tj. tajnik Blaha je na nacrtu obilježio dvije trećine prostora za potrebe udruge a spremni smo se odreći jedne trećine da projekt sada ne prodane. Još je u fazi proučavanja od strane doma, te po njihovom odobravanju prelazimo na novo idejno rješenje i novi ugovor oko udjela i podjele vlasništva. Svaki dan uvježbavao program za svečanu skupštinu i završnu priredbu. Velika čast nam je što su nas pozvali na zajedničko druženje i božićnu priredbu u Dnevnu bolnicu Psihijatrije Bjelovar. Početak neke nove suradnje.

 - IZVJEŠTAJ O RADU IZVRŠNOG i NADZORNOG ODBORA UDRUGE OSOBA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA BJELOVAR TIJEKOM 2023. GODINE

Izvršni odbor Udruge OSIT Bjelovar u 2023. godini činili su;

Edita Bohaček - predsjednica

Dubravka Maljak

Đurđica Olijan

Mirjana Juratovac

Marijan Žalac

Ilija Mišić

Blaha Mario

U 2023. godini, Izvršni odbor Udruge OSIT Bjelovar, sastao se 5 puta, i to;

17.02.2023. u 13;00 sati

20.04.2023. u 13;00 sati

16.06.2023. u 13;00 sati

29.11.2023. u 13;00 sati

18.12.2023. u 13:00 sati

Svi navedeni sastanci  Izvršnog odbora, održavali su se u prostorijama kluba Bilogora, na adresi Ivanovčanska 4, u Bjelovaru.  Na tim sastancima Izvršnom odboru se prezentirao rad Udruge u vrijeme od zadnjeg sastanka, što se radilo, gdje se bilo, kako su trošena sredstva, te na kraju plan rada za iduće vremensko razdoblje. Naravno, uvijek se razmatrala i problematika u radu Udruge i kluba, razni prigovori, problemi, ali i korisni savjeti za daljnji rad. Sve važnije i veće odluke u svezi rada Udruge, donosio je Izvršni odbor glasovanjem. Sa svakog sastanka Izvršnog odbora postoje pisani trag, zapisnik, u kojemu je detaljno opisan tijek i sadržaj svakog sastanka. Svi zapisnici pohranjeni su u arhivu, u registrator, pod nazivom „ Materijali sa Skupština i sastanaka Izvršnog odbora 2023.“ Svi članovi Izvršnog odbora uvijek su se redovito odazivali na zakazane termine održavanja sastanaka, i uvijek su sa voljom i velikim entuzijazmom učestvovali u raspravi. Svojim konstruktivnim prijedlozima, i ponuđenim rješenjima uvelike su doprinijeli transparentnom i uspješnom radu Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Bjelovar, te im se ovim putem pred svima Vama zahvaljujem. Želim napomenuti da su se svi članovi Izvršnog odbora dobrovoljno odrekli bilo kakve financijske naknade (putni trošak), koja je nastala prilikom dolaska na dogovorene sastanke.

Nadzorni odbor Udruge osoba s intelektualnim teškoćama u 2023. godini, činili su;

Predsjednica Nadzornog odbora; Sanela Mlatilik

Član, Štefica Diebalo

Član, Anica Brekalo

Nadzorni odbor udruge održao je svoje redovite sastanke, te pri tome izvršio kontrolu rada Izvršnog odbora, opravdanosti njihovih odluka, ocijenio je kako su se trošila dobivena financijska sredstva i kako se postupalo i raspolagalo imovinom udruge. Također je izvršena kontrola evidencija i administrativnih poslova, i stanja na računu Udruge.  Članovi Nadzornog odbora, savjesno su obavljali svoj posao, te im se ovim putem zahvaljujemo!

 

- FINANCIJSKI PLAN UDRUGE OSIT BJELOVAR ZA 2024.  - Izvori financiranja Udruge u 2024. godini

Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i

socijalnu politiku                                                             570.180,82 kuna – 75.676,00 eura

- trogodišnji program (prva godina)                                188.362,50 kuna – 25.000,00 eura

- poludnevni boravak                                                      381.818,32 kuna – 50.676,00 eura

__________________________________________________________________________

    2. Nacionalna zaklada

- Znanjem u bolje sutra                                                  187.520,00 kuna – 24.888,00 eura

_________________________________________________________________________

     3. Članarina           (40 članova)                                    6.027,60 kuna –      800,00 eura 

__________________________________________________________________________

     4. Donacije lokalnih organa Uprave

         - grad Bjelovar   (jednogodišnji projekat)                   60.276,00 kuna – 8.000,00 eura

         - grad Bjelovar        (jednokratni projekat)                  40.000,00 kuna – 5.308,91 eura

         - županija Bjelovarsko-bilogorska (projekat udruge)    5.650,88 kuna –    750,00 eura

__________________________________________________________________________

    5. Donacije pravnih i privatnih osoba                                    7.534,50 kuna -  1.000,00 eura

__________________________________________________________________________

    6. Humanitarne akcije                                                           11.301,75 kuna - 1.500,00 eura

__________________________________________________________________________

    7. Prenijeta sredstva iz prošle godine                               300.000,00 kuna –39.816,84 eura

__________________________________________________________________________

    8. Sufinanciranje poludnevnog boravka                               11.301,75 kuna – 1.500,00 eura

__________________________________________________________________________

   9. Donacije za prodaju radova                                                7.534,75 kuna -  1.000,00 eura

__________________________________________________________________________

 10. Sufinanciranje općina Trojstvo i Šandrovac                        5.000,00 kuna -     663,61 eura

__________________________________________________________________________

 

Ukupno planirana sredstva za 2024. godinu                        912.326,38 kuna –121.086,52 eura

Sa prenjetim sredstvima ukupno za 2024. godinu             1.212.326,35 kuna- 160.903,36 eura

__________________________________________________________________________                                                            

                                                              RAZLIKA :            300.000,00 kuna  -     39.816,84 eura

 

 

- PLAN RADA UDRUGE U 2024. GODINI: OPERATIVNI PLAN I PROGRAM RADA ZA 2024 . GODINU

Redovito informiranje, praćenje i pridržavanje svih propisanih mjera, smjernica Nacionalnog stožera ( u slučaju nove pandemije)  te odluka i naputaka Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji, mladih i socijalne politike oko promjena u zakonu o socijalnoj skrbi, te primjene novog pravilnika o pružateljima socijalnih usluga.

Redovito i pravilno vođenje svih potrebnih evidencija

Potpisivanje ugovora o suradnji sa svim korisnicima usluga po bilo kojoj osnovi koje udruga pruža

Aktivno praćenje i apliciranje na objavljene projekte Strukturalnih fondova EU, projekte Europskog socijalnog fonda, projekte grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije, te svih drugih projekata na području kulture, sporta, zdravlja, volontiranja

Nastaviti uspješnu suradnju sa drugim Udrugama sličnih djelatnosti, zatim sa Hrvatskim Savezom osoba s intelektualnim teškoćama, ali i sa svim sličnim organizacijama civilnog društva u gradu Bjelovaru, okolici, ali i cijeloj RH pa i međunarodnoj razini

Održavati i intenzivirati korektnu suradnju sa mjerodavnim tijelima lokalne uprave i samouprave, službama, obrazovnim i drugim ustanovama i udrugama koje se bave pružanjem usluga socijalne skrbi, organima i organizacijama, sa ciljem obogaćivanja rada i aktivnosti u korist osoba s intelektualnim teškoćama.

Aktivno raditi, lobirati na procesu realizacije zajedničkog projekta Grada Bjelovara i udruge oko konačnog i trajnog rješavanja adekvatnog prostora za rad Udruge u Frajtićevoj ulici.

Nastaviti odličnu suradnju sa svim sredstvima javnog priopćavanja i na taj način bolje informirati javnost o našim problemima, potrebama i aktivnostima.

Aktivno raditi na novo-pokrenutom portalu Autorizirano.hr, koji je namijenjen za sve organizacije koje rade sa osobama s IT

Nastaviti sa praksom okupljanja roditelja, skrbnika i članova obitelji, stručnih djelatnika i ostale građane angažirajući ih na volonterskom  i dobrovoljnom radu

Sudjelovati na seminarima i savjetovanjima važnim za Udrugu, nastaviti s praksom trajnog usavršavanja zaposlenika, te realizirati studijsko putovanje za djelatnike i za članove vodstva udruge

Pratiti i inicirati sve mogućnosti zapošljavanja osoba s intelektualnim teškoćama u našoj udruzi ili u drugim organizacijama i institucijama. Ako se pojavi mogućnost uključiti takve osobe u sustav zaštitnih radionica i drugih institucija koje potiču tu aktivnost. U tom cilju nastaviti uspješnu suradnju sa Hrvatskim zavodom za zapošljavanje i poduzetnicima. Raditi na projektima sa temom Socijalno-društveno poduzetništvo

Svakodnevno odgojno djelovati na osobe s intelektualnim teškoćama uvažavajući njihove potrebe i mogućnosti, kako bi bili spremni za što kvalitetniji i samostalniji način življenja.

 Raditi na poboljšavanju materijalno-financijskih uvjeta rada Udruge i  kluba „Bilogora“, uključivati se u društveni život, nuditi svoje usluge na tržištu u skladu s mogućnostima (izrada nakita, ukrasnih predmeta, jednostavnih poslova), sudjelovati na svim javnim izložbeno-prodajnim manifestacijama, održavati odlične odnose sa donatorima

 Proširiti aktivnosti i formirati tima stručnjaka koji će obilaziti članove i njihove obitelji,  utvrđivati i po mogućnosti pružiti pomoć u rješavanju njihovih problema i potreba, u skladu s našim mogućnostima, sa njima raditi i radnu terapiju u njihovom domu - ovisno o projektu

 Pružati pravnu i drugu pomoć pri rješavanju statusnih i drugih problema, pisanje zamolbi, žalbi i drugih potrebnih dopisa ( pravne klinike u organizaciji Udruge invalida grada Bjelovara)

Redovno održavati sastanke izvršnog odbora Udruge i raspravljati oko svih problema koje se pojave u radu Udruge, ali i roditelja, koje treba u što većem broju uključiti u rješavanje problema u Udruzi, klubu i poludnevnom boravku.

 Organizirati ljetovanje, izlete i druge oblike druženja i rekreacije. I dalje učestvovati na sportskim i drugim rekreativnim aktivnostima na nivou republike Hrvatske, grada i županije

Obilježavanje značajnih blagdana kao što su Božić i Uskrs, Valentinova, Svetog Nikole, Dana grada, Nove godine, Dana kruha, proslave rođendana, Međunarodnog dana invalida itd.

Organiziranje posjeta institucijama kulture, kazalištima, kinu, saboru RH i vladi RH, organiziranje izložbi naših radova

Održavati odlične odnose sa „Caritasom“ Župe Sv. Antuna, zajednički s njima rješavati probleme vezane za smještaj, troškove režije, obnovu, rada u vrtu itd.

Aktivno raditi i inzistirati kod Ministarstva na nastavku trogodišnjih programa pružanja usluge poludnevnog boravka za korisnike koji nisu u mreži i pokušati zadržati i dalje dvoje zaposlenih osoba

Aktivno raditi na ispunjavanju svih uvjeta novog Pravilnika o ispunjavanju uvjeta za pružatelje socijalnih usluga, na materijalnom ali i na kadrovskom planu ( zapošljavanje socijalnog radnika i edukacijskog rehabilitatora)

Aktivirati se na području inkluzivnog volontiranja, te aktivnije uključiti naše korisnike u rad za opće dobro na tržištu rada.

U proces osnaživanja i edukacije aktivno uključiti članove vodstva udruge, izvršnog odbora, te realizirati studijsko putovanje na primjer dobre prakse

Pažljivo i stručni nastaviti sa provođenjem projekta Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva kroz institucionalnu podršku i nakon završetka 2024. godine. – postoji mogućnost produljenja

Uvažavajući konkretne probleme koji se mogu pojaviti tijekom godine, Plan i program rada će se mijenjati sukladno potrebama 

 

- PLAN RADA KLUBA BILOGORA ZA 2024. GODINU

Klub „ BILOGORA “ predstavlja dobrovoljni oblik okupljanja osoba s intelektualnim teškoćama, njihovih roditelja, staratelja, prijatelja i drugih ljudi sličnih ili istih interesa. Klub egzistira u sastavu Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Bjelovar. Kao oblik izvan institucionalne potpore osobama s intelektualnim teškoćama i njihovim obiteljima, Klub „BILOGORA“ osobito pridonosi:

- podizanju kvalitete života osoba s invaliditetom

- poboljšanju kvalitete življenja osoba s intelektualnim teškoćama,

- prevencija institucionalizacije i što duži ostanak u svojim obiteljima

- integraciji osoba s intelektualnim teškoćama  u društvenu zajednicu i poticanju tolerantnijeg i humanijeg odnosa sugrađana prema osobama sa specifičnim  potrebama,

- razvijanju socijalizirajućih i drugih vještina i navika osoba s intelektualnim teškoćama

- organizacija aktivnosti za kvalitetno provođenje slobodnog vremena

- organizacija tematskih izleta (ljetovanje, zimovanje, upoznavanje drugih krajeva, gradova..)

Svoju aktivnost u 2024. godini Klub će usmjeriti na;

- rad s osobama s intelektualnim teškoćama, bez obzira na vrste socijalnih usluga kojima je obuhvaćena osoba (da li su u programu ili nisu) - radno okupacijske aktivnosti, druženja, organizacija priredbi, sudjelovanje na manifestacijama

- rad sa roditeljima (starateljima) i drugim članovima obitelji osoba s intelektualnim teškoćama putem organiziranja stručnih predavanja i radionica, okrugli stolovi

- stručan rad sa volonterima, asistentima i svim drugim zainteresiranim osobama koje su se voljne uključiti u pomoć osobama s intelektualnim teškoćama.

- širenje mreže volontera putem javnih tribina, održavanja radionica u školama i drugim institucijama te upoznavanje javnosti sa specifičnostima osoba s intelektualnim teškoćama

- sudjelovanje u projektima grada, projektima BBŽ-a, na područjima soc.rada, kulture, sporta i rekreacije, edukacija, psihološka pomoć

- nastojati putem javnih radova, ili  sličnim projektima, zapošljavati dugotrajno nezaposlene osobe

- aktivno sudjelovanje u adaptaciji novo-dodijeljenog prostora za djelovanje i svakodnevne aktivnosti udruge

- stručne i cjeloživotne edukacije svih zaposlenih osoba, osnaživanje kapaciteta udruge da odgovori na sve zahtjevnije izazove koji se postavljaju pred udrugu

- udruživanje i suradnja sa drugim organizacijama Civilnog društva, kako bi zajedno imali veće mogućnosti djelovanja i veći utjecaj na formiranje politika

Rad sa osobama s intelektualnim teškoćama

Najvažniju aktivnost Kluba, biti će organiziranje kvalitetnog provođenja slobodnog vremena osoba s intelektualnim teškoćama. Klub će organizirati niz radno-okupacijskih aktivnosti usmjerenih na razvijanje socijalizacije, radnih, praktičnih, kulturno-zabavnih, kreativnih, kulinarskih i sportsko-rekreativnih sposobnosti svojih članova. Aktivnosti će se odvijati po sustavu radionica pod stručnim vodstvom djelatnika i vanjskih suradnika

            1.  Radionice za razvijanje socijalnih vještina koje doprinose samostalnijem komuniciranju u obiteljskom i socijalnom okruženju. U okviru ove radionice posebno će se posvetiti pozornost na edukaciju u svezi održavanja osobne higijene, higijene prostora gdje se živi i djeluje, razvijanju kulturnih i prihvatljivih načina ponašanja  odnosa prema drugima, ponašanje u novoj, nepoznatoj sredini. Kako se ponašati u kinu, kazalištu, kod doktora, u šetnji na kavici ili na moru, plaža...česti odlazak na javna mjesta

            2.   Kreativne radionice, usmjerene su na aktivnosti u kojima bi trebale doći do izražaja njihove radne i kreativne sposobnosti a vezane su za izradu različitih predmeta od gline, plastike, fimo-mase, drveta, slikanje,  modeliranje, vez, rad na računalu itd. Korisnicii će izrađivati razne uporabne ili ukrasne predmete, razne namjene, a koje će onda izlagati ili prodavati (uskrs, božić ....)

            3.   Radionice sportsko-rekreacijskih aktivnosti u okviru kojih bi se učilo plesati, kuglati, igrati košarku, recitirati, gluma, razne društvene igre, nogomet, takmičenja, vožnja bicikla itd. Također je dogovorena aktivnost u JOGA klubu na razvijanju konativnih vještina, te aktivnosti terapijskog jahanja. Imamo odličnu suradnju fitnes centrima i teretanama. Korisnici će ići vježbati u za njih specifične uvjete, u novu sredinu, fitnes centar, sportska dvorana, na otvorenom

            4. Organizacija druženja kroz aktivnosti plesa, igara, predstava sa ostalim Udrugama sa područja Republike Hrvatske ( koliko to epidemiološke mjere budu dozvoljavale i na način kako to bude pripisano mjerama – a izgleda da se ograničenja smanjuju)

            U radionice će biti uključena svi korisnici bez obzira  da li su u poludnevnom boravku ili ne, ili su uključena u neku drugu vrstu socijalne usluge.

            5. Organizacija i provođenje „ONLINE“ radionica ukoliko dođe do ponovnog proglašenja „lock downa“ i zatvaranja, te obustava pružanja socijalnih usluga u prostorima udruge. Tu ćemo, na temelju dosadašnjeg iskustva, organizirati razne tipove radionica, ali prilagođene „ONLINE“ načinu praćenja. Osobito je važno da u tim radionicama sudjeluju roditelji, jer naši članovi to sami ne mogu pratiti i samostalno se koristiti računalnima ili nekim drugim sredstvom komunikacije.

Radionice će organizirati  i provoditi zaposlenici: više radne terapeutkinje,  voditelj kluba i izvođač kulinarskih radionica. U aktivnosti povremeno uključivati i vanjske suradnike, volontere i druge zainteresirane ljude.

2. Rad sa roditeljima (starateljima)

Jedna od jako važnih aktivnosti kojoj je cilj da roditeljima pokušamo olakšati životnu situaciju, da prihvate svoju ulogu u njoj, ulogu članova svoje obitelji i ulogu i potrebe svog djeteta. Zbog toga je neophodno za roditelje organizirati različite oblike edukacije: predavanja, seminare i razgovore uz sudjelovanje različitih stručnjaka: liječnika, psihologa, defektologa, pravnika, socijalnih radnika i drugih,  da bi bili dovoljno informirani o psiho-socijalnim i biološkim potrebama svog djeteta, načinu njihovog izražavanja i zadovoljavanja,  pravnoj zaštiti sebe i svog djeteta, raznim rješenjima iz oblasti socijalne skrbi itd.

Klub za roditelje mora biti mjesto gdje se mogu pokrenuti različiti problemi, otvoreno razgovarati o njima iznoseći svoja iskustva, razmjenjujući mišljenja, kako sa roditeljima iz naše udruge tako i sa stručnjacima i roditeljima iz drugih udruga, ali kao što smo rekli, u skladu sa svim postojećim epidemiološkim mjerama.

Na osnovu dosadašnjeg iskustva najinteresantnije teme za roditelje bile bi slijedeće teme:

            1. Redovno praćenje i upoznavanje roditelja sa novim odredbama i odlukama novog prijedloga Zakona o socijalnoj skrbi  posebno kako Zakon tretira  probleme socijalne zaštite osoba s intelektualnim teškoćama (pravo na invalidninu, obiteljsku mirovinu, dječji doplatak,  status njegovatelja, zdravstvena zaštita itd.)

            2. Upoznavanje roditelja sa promjenama u Obiteljskom zakonu a u okviru Zakona zbrinjavanje osoba s intelektualnim teškoćama  ( domovi, domovi za samostalno stanovanje, stanovanje uz podršku, poludnevni i cjelodnevni boravci, itd).

            3. Prava osoba s intelektualnim teškoćama (pravo na rad, poslovno i radno pravo, pravo na nasljeđivanje i raspolaganje imovinom, skrbništvo itd. Zaštita  ostale djece  (braće i sestara) osobe s  intelektualnim teškoćama od eventalnog uplitanja  državnih institucija u njihova prava.

            4. Psihosocijalne i biološke potrebe osoba sa intelektualnim teškoćama, specifičnosti njihovog izražavanja i zadovoljavanja.

            5. Praktične radionice po sistemu otvorenog razgovora, otvoreno iznošenje svojih problema, ne nužno vezanih uz Udrugu, klub ili njihovu djecu.                                                                                  

Vrijeme, stručni suradnici  te oblici rada bit će naknadno utvrđeni.

 3. Rad sa volonterima, asistentima

Rad sa volonterima, asistentima, odvijati će su u sklopu redovitih aktivnosti, i u prostorijama kluba, ali i na terenu u praktičnoj primjeni. Klub „ BILOGORA “ otvorena je za suradnju na svim planovima, pa tako i na planu uključivanja volontera u naš rad. Dosadašnja iskustva sa volonterskim radom bila su samo pozitivna. Pozitivne utjecaji uključivanja vanjskih suradnika osjetili su se i na naše članove, štićenike. Svaka nova osoba uključena u rad donijela je sa sobom neke svoje specifičnosti, svoju osobnost, pozitivan stav te su naši štićenici bili veseli i sretni jer su pronašli nove prijatelje.

Također smo otvoreni i za sve ostale osobe, koje imaju želju i volju, i žele se uključiti u rad sa osobama s intelektualnim teškoćama.

         Rad na provođenju ove aktivnosti organizirati će voditelj kluba sa radnim terapeutima, a uz kontrolu i praćenje predsjednice Udruge.

            Imamo odličnu suradnju sa Visokim učilištem u Bjelovaru – studij sestrinstva, s kojeg će nam dolaziti volontirati prema dogovorenom rasporedu. također imamo suradnju i sa edukacijsko rehabilitacijskim fakultetom, sa prof. Bratkovć, koja će studente upućivati kod nas na praksu.

4. Širenje mreže volontera putem javnih nastupa

          Kao i sve aktivnosti, i ova će se provoditi u skladu važećih epidemioloških mjera, ali se nadamo popuštanju mjera i otvorenosti rada. Ovom aktivnošću Udruge i Kluba, predvidjeli smo javna prezentacija i predstavljanje naših iskustava, znanja te dostignuća u radu sa osobama s intelektualnim teškoćama široj javnosti. Cilj nam je senzibiliziranje društvene sredine, te na neki način poticanje svih zainteresiranih na uključivanje u naš rad, bilo kao volonteri, redovni ili samo na povremenim aktivnostima!

            Ove aktivnosti prvodili bi zaposlenici Udruge, predsjednik, tajnik, roditelji te viši radni terapeuti. Organizirati ćemo nekoliko okruglih stolova sa zanimljivom tematikom, a zajedno ćemo sa Udrugama iz Istre i Vukovara, imati veliki javno okrugli stol sa predstavnicima lokalne uprave i samouprave.

5.Zapošljavanje dugotrajno nezaposlenih osoba

            Na žalost ova aktivnost usko je vezana uz tempo i cilj objavljivanja potencijalnih programa, u kojima su predviđene i mjere zapošljavanja teško i dugo nezaposlenih osoba. Uključuje praćenje i uključivanje u projekte grada i županje sa ciljem zapošljavanja dugotrajno nezaposlenih osoba. Putem javnih radova Hrvatskog zavoda za zapošljavanje nastojati zaposliti osobe odgovarajućih sposobnosti prikladnih za rad u Udruzi, sa zanjem šivanja, kuhanja, slikanja, rada u vrtu ..... Dvostruka korist u vidu njihovog zapošljavanja i rješavanja socijalnog statusa, a u isto vrijeme njihovo iskustvo obogaćuje kvalitetu naših aktivnosti te naši korisnici stječu nove prijatelje, nova znanja i iskustva.

            Izvođači su zaposlenici Udruge, tajnik, viši radni terapeuti i izvođač kulinarskih radionica.

            6. Aktivno sdjelovanje u obnovi novo dodijeljenog adekvatnijeg prostora za djelovanje i svakodnevne aktivnosti udruge

Redovno pratiti napredak na procesu obnove i prilagodbe prostora koji nam je ustupio na korištenje Dom za psihički bolesne odrasle osobe i Ministarstvo, a obvezao se obnoviti grad. Aktivno sudjelovati u pripremi projekta te inzistirati na obnovi i opremi kako nama i korisnicima  odgovara a u skladu sa planom rada. Pratiti natječaje namijenjene izgradnji infrastrukture, ili bar obnovi u participirati u istoj.

7. Stručne i cjeloživotne edukacije svih zaposlenih osoba, osnaživanje kapaciteta

            S ciljem osnaživanja kapaciteta, te praćenja najnovijih dostignuća u radu i postupanju sa osobama s intelektualnim teškoćama, redovito upućivati djelatnike Udruge na stručne seminare, studijska putovanja te dodatne edukacije, ali isto tako nastojati da i sami održavamo stručna predavanja u našoj udruzi. Za tu namjenu imamo osigurana sredstva iz Nacionalne zaklade.  Uključiti uvažene stručnjake, sa područja države ali i lokalne zajednice u isto.

8.Udruživanje i suradnja sa drugim organizacijama Civilnog društva

            Kako bi povećali mogućnosti i kapacitete prilikom apliciranja na razne projekte, veoma je važno još se dodatno se povezati sa različitim organizacijama Civilnog društva. Bilo da su to udruge slične našoj ili iz nekog sasvim drugog područja. Važnost povezivanja je i zbog brojnosti i veće vidljivosti prilikom predlaganja i zastupanja nekih novih odredbi, ideja, inicijativa a u vezi sa poboljšavanjem rada OCD-ova.

Skupština udruge OSIT

Udruga osoba s intelektualnim teškoćama korisnik je Institucionalne podrške u programskom području "Institucionalna podrška stabilizaciji ili razvoju udruga osoba s invaliditetom"

  Novosti - Sve