Skupština Udruge OSIT Bjelovar
Izborna Skupština udruge OSIT Bjelovar
Danas je u prostorijama Gradskog društva Crvenog križa grada Bjelovara održana Izborna Skupština udruge OSIT Bjelovar. U radu Skupštine sudjelovala je većina članova, te su zadovoljeni uvjeti za rad i donošenje pravovaljanih odluka. Rad je otvorila aktualna predsjednica Edita Bohaček, svima se zahvalila na dolasku i povjerenju te podršci radu naše/njihove udruge! Nakon odrađenih tehničkih obaveza na početku skupštine, u radnom dijelu tajnik Blaha svima je prezentirao izvještaje o radu udruge, o radu kluba Bilogora, zatim o radu i djelovanju Izvršnog odbora te na kraju i Izvještaj Nadzornog odbora udruge u 2024. godini. Svi prezentirani izvještaji članovi Skupštine jednoglasno su usvojili!
Tada se prešlo na Izborni proces, te na izbor predsjednika/ca, potpredsjednika/ce, članova Izvršnog odbora, Članova Nadzornog odbora, Stegovne komisije, Statutarne komisije, predstavnika u Hrvatskom Savezu te Udruzi invalida grada Bjelovara te svih drugih potrebnih tijela! Izbori su prošli u radnoj i pozitivnoj atmosferi, pridržavajući se usvojenog Poslovnika, te smo odmah objavili i rezultate istih, a rezultati su slijedeći:
- Predsjednica udruge i dalje ostaje Edita Bohaček
- Podpredsjednik i u drugom mandatu ostaje Marijan Žalac
Čestitamo novom Predsjedništvu, i svim ostalim izabranim članovima na njihovim funkcijama te im želimo da i dalje nastave profesionalno, odgovorno i otvorena srca obavljati svoje dužnosti s ciljem podizanja kvalitete života naših članova, te napretka udruge osoba s intelektualnim teškoćama Bjelovar!
Nakon izbora, članovi kojima je istekao mandat dobili su razrješnicu a novo izabrano rukovodstvo je dobila mandat za donošenje pravovaljanih odluka. Slijedom toga, članovima Skupštine tajnik Blaha je prezentirao planove rada Udruge za 2025. godinu, uključujući i Financijski plan te plan troškova, koji su jednoglasno usvojeni! Time se Skupština približila kraju i točci razno, koja je prošla u ugodnom razgovoru, razmjeni iskustava i mišljenja te naravno, kratkom neformalnom domjenku!
Sretno svima, a sutra u nove pobjede!
Udruga osoba s intelektualnim teškoćama Bjelovar korisnik je Temeljne sustavne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva.
UDRUGA OSOBA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA BJELOVAR - OPERATIVNI PLAN I PROGRAM RADA ZA 2025. GODINU
- Redovito i pravilno vođenje svih potrebnih evidencija.
- Svakodnevna koordinacija aktivnosti Udruge.
- Izraditi izvješća o mjerenju zadovoljstva članova/korisnika
- Izraditi smjernice za odabir i obuku volontera: 3 glavne smjernice/9 koraka
- Organizirati redovne sastanke s ciljem predstavljanja rada i provedenih aktivnosti predstavnicima jadnicama lokalne uprave i samouprave – minimalno 8 sastanaka
- Organizacija aktivnosti s ciljem povećanja vidljivosti rada udurge među građanima i građankama grada Bjelovara
- Suradnja i predstavljanje rada trgovačkim društvima društvima – min 10
- Potpisivanje ugovora o suradnji sa svim korisnicima usluga koje Udruga pruža.
- Aktivno praćenje i apliciranje na projekte Strukturnih fondova EU, Europskog socijalnog fonda, projekte Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije te drugih relevantnih projekata u području kulture, sporta, zdravlja i volontiranja.
- Nastavak uspješne suradnje s udrugama sličnih djelatnosti, Hrvatskim savezom osoba s intelektualnim teškoćama te drugim organizacijama civilnog društva na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini.
- Održavanje i intenziviranje suradnje s mjerodavnim tijelima lokalne uprave i samouprave, obrazovnim i socijalnim ustanovama te drugim relevantnim organizacijama radi unaprjeđenja rada Udruge i kvalitete života osoba s intelektualnim teškoćama.
- Aktivno sudjelovanje i lobiranje za realizaciju zajedničkog projekta Grada Bjelovara i Udruge oko trajnog rješavanja adekvatnog prostora za rad Udruge u Frajtićevoj ulici.
- Nastavak suradnje s medijima radi boljeg informiranja javnosti o radu, aktivnostima, potrebama i izazovima s kojima se Udruga suočava.
- Aktivno održavanje i razvoj portala Autorizirano.hr, namijenjenog organizacijama koje rade s osobama s intelektualnim teškoćama.
- Organizacija okupljanja roditelja, skrbnika i članova obitelji korisnika te uključivanje volontera i stručnjaka u rad Udruge.
- Sudjelovanje na seminarima i savjetovanjima važnim za Udrugu te kontinuirana edukacija zaposlenika i vodstva Udruge, uključujući i studijska putovanja.
- Praćenje i iniciranje mogućnosti zapošljavanja osoba s intelektualnim teškoćama unutar Udruge i u drugim institucijama, s naglaskom na uključivanje u sustav zaštitnih radionica i socijalno-društveno poduzetništvo.
- Svakodnevno odgojno djelovanje na osobe s intelektualnim teškoćama u skladu s njihovim potrebama i mogućnostima, kako bi se potaknula njihova samostalnost i kvaliteta života.
- Poboljšavanje materijalno-financijskih uvjeta rada Udruge i Kluba "Bilogora" kroz društvenu uključenost, sudjelovanje na javnim manifestacijama te održavanje odnosa s donatorima.
- Formiranje tima stručnjaka za obilazak članova i njihovih obitelji s ciljem pružanja podrške, radne terapije i pomoći u rješavanju njihovih problema.
- Pružanje pravne pomoći korisnicima pri rješavanju statusnih i drugih problema (npr. pisanje zamolbi, žalbi i drugih dopisa) u suradnji s pravnim klinikama Udruge invalida Grada Bjelovara.
- Redovito održavanje sastanaka Izvršnog odbora Udruge radi rasprave o problemima u radu Udruge te uključivanje roditelja u proces odlučivanja.
- Organizacija ljetovanja, izleta i drugih oblika druženja te sudjelovanje na sportskim i rekreativnim aktivnostima na lokalnoj i nacionalnoj razini.
- Obilježavanje značajnih blagdana i prigodnih događanja poput Božića, Uskrsa, Valentinova, Dana grada, Dana kruha, Međunarodnog dana invalida i drugih.
- Organizacija posjeta institucijama kulture, kazalištima, kinima, Hrvatskom saboru i Vladi RH te organizacija izložbi radova korisnika.
- Održavanje suradnje s Caritasom Župe sv. Antuna i zajedničko djelovanje na rješavanju pitanja smještaja, režijskih troškova, obnove prostora i drugih potreba korisnika.
- Aktivno zalaganje kod Ministarstva za nastavak trogodišnjih programa pružanja usluge poludnevnog boravka i zadržavanje zaposlenih osoba.
- Prilagođavanje Udruge novom Pravilniku o ispunjavanju uvjeta za pružatelje socijalnih usluga, uključujući zapošljavanje socijalnog radnika i edukacijskog rehabilitatora.
- Aktivacija na području inkluzivnog volontiranja te poticanje korisnika na sudjelovanje u društveno korisnom radu.
- Uključivanje članova vodstva Udruge i Izvršnog odbora u procese osnaživanja i edukacije te realizacija studijskih putovanja radi primjera dobre prakse.
- Stručno i odgovorno provođenje projekta Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva kroz institucionalnu podršku s mogućnošću produljenja nakon 2025. godine.
Plan i program rada bit će podložni izmjenama sukladno novim potrebama i izazovima tijekom godine.
PLAN RADA KLUBA BILOGORA ZA 2025. GODINU
- Klub "BILOGORA" predstavlja dobrovoljni oblik okupljanja osoba s intelektualnim teškoćama, njihovih roditelja, staratelja, prijatelja i drugih ljudi sličnih ili istih interesa. Klub djeluje u sastavu Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Bjelovar. Kao oblik izvaninstitucionalne potpore osobama s intelektualnim teškoćama i njihovim obiteljima, Klub "BILOGORA" osobito pridonosi:
- podizanju kvalitete života osoba s invaliditetom,
- poboljšanju kvalitete življenja osoba s intelektualnim teškoćama,
- prevevenciji institucionalizacije i što duljem ostanku u svojim obiteljima,
- integraciji osoba s intelektualnim teškoćama u društvenu zajednicu i poticanju tolerantnijeg i humanijeg odnosa sugrađana prema osobama sa specifičnim potrebama,razvijanju socijalizacijskih i drugih vještina i navika osoba s intelektualnim teškoćama,
- organizaciji aktivnosti za kvalitetno provođenje slobodnog vremena,
- organizaciji tematskih izleta (ljetovanje, zimovanje, upoznavanje drugih krajeva i gradova).
Svoju aktivnost u 2025. godini Klub će usmjeriti na:
- Rad s osobama s intelektualnim teškoćama, bez obzira na vrste socijalnih usluga kojima su obuhvaćene (bilo da su u programu ili nisu) – radno-okupacijske aktivnosti, druženja, organizacija priredbi, sudjelovanje na manifestacijama.
- Rad s roditeljima (starateljima) i drugim članovima obitelji osoba s intelektualnim teškoćama putem organiziranja stručnih predavanja i radionica, okruglih stolova.
- Stručni rad s volonterima, asistentima i svim drugim zainteresiranim osobama koje žele pomoći osobama s intelektualnim teškoćama.
- Širenje mreže volontera putem javnih tribina, održavanja radionica u školama i drugim institucijama te upoznavanja javnosti sa specifičnostima osoba s intelektualnim teškoćama.
- Sudjelovanje u projektima grada, projektima Bjelovarsko-bilogorske županije, na područjima socijalnog rada, kulture, sporta i rekreacije, edukacije i psihološke pomoći.
- Nastojanje zapošljavanja dugotrajno nezaposlenih osoba putem javnih radova ili sličnih projekata.
- Aktivno sudjelovanje u adaptaciji novo-dodijeljenog prostora za djelovanje i svakodnevne aktivnosti Udruge.
- Stručne i cjeloživotne edukacije svih zaposlenih osoba te jačanje kapaciteta Udruge kako bi odgovorila na sve zahtjevnije izazove.
Udruživanje i suradnja s drugim organizacijama civilnog društva radi povećanja mogućnosti djelovanja i većeg utjecaja na formiranje javnih politika.
1. Rad s osobama s intelektualnim teškoćama
- Najvažnija aktivnost Kluba bit će organizacija kvalitetnog provođenja slobodnog vremena osoba s intelektualnim teškoćama. Klub će organizirati niz radno-okupacijskih aktivnosti usmjerenih na razvijanje socijalizacije te radnih, praktičnih, kulturno-zabavnih, kreativnih, kulinarskih i sportsko-rekreacijskih sposobnosti svojih članova. Aktivnosti će se odvijati kroz radionice pod stručnim vodstvom djelatnika i vanjskih suradnika:
- Radionice za razvijanje socijalnih vještina – edukacija o održavanju osobne higijene i higijene prostora, razvijanje kulturnih i prihvatljivih oblika ponašanja u različitim društvenim situacijama (kino, kazalište, liječnik, kafić, plaža itd.).
- Kreativne radionice – izrađivanje predmeta od gline, plastike, drveta, fimo-mase, slikanje, modeliranje, vez, rad na računalu i drugo. Izrađeni predmeti bit će predstavljeni na izložbama i prodajnim manifestacijama.
- Sportsko-rekreacijske radionice – ples, kuglanje, košarka, društvene igre, biciklizam, natjecanja, terapijsko jahanje, fitness te suradnja s lokalnim fitness centrima i teretanama.
- Organizacija druženja – plesne i dramske predstave u suradnji s drugim udrugama s područja Hrvatske.
- ONLINE radionice – u slučaju epidemioloških ograničenja Klub će organizirati prilagođene radionice putem interneta, uz sudjelovanje roditelja kao podrške.
Radionice će provoditi zaposlenici Udruge, uz povremeno uključivanje vanjskih suradnika i volontera.
2. Rad s roditeljima (starateljima)
- Cilj aktivnosti je pomoći roditeljima da lakše prihvate svoju životnu situaciju te osnažiti njihovu ulogu kroz edukacije i stručnu podršku. Planirane teme:
- Prava osoba s intelektualnim teškoćama u sustavu socijalne skrbi i obiteljskom zakonu.
- Pravna zaštita osoba s intelektualnim teškoćama i njihove obitelji.
- Psihosocijalne i biološke potrebe osoba s intelektualnim teškoćama.
- Otvorene rasprave i razmjena iskustava među roditeljima.
3. Rad s volonterima i asistentima
- Klub "BILOGORA" otvoren je za suradnju sa svim zainteresiranim volonterima, studentima i stručnjacima koji žele sudjelovati u radu s osobama s intelektualnim teškoćama. Aktivnosti uključuju:
- Organizaciju volonterskih programa u suradnji s Visokim učilištem u Bjelovaru i Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom.
- Praktičnu obuku volontera u radu s osobama s intelektualnim teškoćama.
4. Širenje mreže volontera
- Planirana je promocija volontiranja putem javnih tribina, radionica i okruglih stolova. Cilj je senzibilizacija javnosti i uključivanje novih volontera u rad Kluba.
5. Zapošljavanje dugotrajno nezaposlenih osoba
- Udruga će pratiti natječaje i programe zapošljavanja te nastojati zaposliti dugotrajno nezaposlene osobe kroz projekte javnih radova.
6. Adaptacija novo-dodijeljenog prostora
- Udruga će aktivno sudjelovati u obnovi prostora dodijeljenog od strane Ministarstva i Grada Bjelovara, s ciljem osiguravanja adekvatnih uvjeta za rad i aktivnosti članova.
7. Stručne edukacije zaposlenika
- Udruga će redovito slati zaposlenike na stručne seminare i edukacije radi jačanja kompetencija i kapaciteta za rad s osobama s intelektualnim teškoćama.
Klub "BILOGORA" nastavit će suradnju s drugim udrugama kako bi osigurao bolje uvjete za svoje korisnike te sudjelovao u zajedničkim projektima i inicijativama.
UDRUGA OSOBA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA BJELOVAR - Izvori financiranja Udruge u 2025. godini
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i
socijalnu politiku 135.700,00 eura
- trogodišnji program (prva godina) 32.500,00 eura
- poludnevni boravak 103.200,00 eura
__________________________________________________________________________
2. Nacionalna zaklada
- Temeljna sustavna podrška 29.000,00 eura
_________________________________________________________________________
3. Članarina (40 članova) 800,00 eura
__________________________________________________________________________
4. Projekti javni pozivi jedinica Lokalne uprave i samouprave
- grad Bjelovar (jednogodišnji projekat) 9.000,00 eura
- grad Bjelovar (jednokratni projekat) 5.000,00 eura
- županija Bjelovarsko-bilogorska (projekat udruge OSI) 2.000,00 eura
- županija Bjelovarsko-bilogorska (projekat udruge u SPORTU) 500,00 eura
- županija Bjelovarsko-bilogorska (projekat udruge od osobite važnosti) 800,00 eura
Ukupno: 17.300,00 eura
__________________________________________________________________________
5. Donacije pravnih i privatnih osoba 2.000,00 eura
__________________________________________________________________________
6. Humanitarne akcije 1.500,00 eura
__________________________________________________________________________
7. Prenijeta sredstva iz prošle godine 57.000,00 eura
__________________________________________________________________________
8. Sufinanciranje aktivnosti 500,00 eura
__________________________________________________________________________
9. Donacije za prodaju radova 2.000,00 eura
___________________________________________________________________________
Ukupno planirana sredstva za 2025. godinu 188.800,00 eura
Sa prenjetim sredstvima ukupno za 2025. godinu 245.800,00 eura
__________________________________________________________________________